måndag 9 mars 2015

På G kanske, eller inte!

Ja då var det dax att skriva lite igen.
I lördag var det dax för räv jakt med Prick o spår, tidigaste jag gjort här i norr i alla fall.
Prick hade ett super fint drev, med rådjur störning som han inte brydde sej om. Men räven tig in i ett hjort hägn så där blev det stopp.
Blodspår på 250 m till Huga o person spår på 350 m till Mac med 4 apporter.
Det gick riktigt bra. Huga jobbade fint. Nöjd.
Mac jobbade på rejält tog leksakerna fint. Nöjd är väl bara förnamnet.

Söndagen var det dax för räv jakt. Men Prick hittade ingen.
Då var det bara att åka hem o lägga spår.
Blod till Huga 300 m o Mac person spår 400 m 3 apporter, 2 pinnar Slut leksak.
Men först fick Raisa gå Huga spår sen igår ca 23 timmar gammalt.
Hon gick som den rutinerade hund hon är.
Macs spår blev liggande i ca 2,5 timme lite länge. Men inget problem o pinnarna var super skoj. Så det gick bra. Båda dagarna gick vi på ängsmark.
Huga gick oxå på ängsmarkdenna dag o det var lite svårt till att börja med, men sen gick det fint.

Men nu till något som är lite jobbigt. Mac är väldigt ljudlig o kräver en hel del, detta tröttar mej ibland o igår var det en sådan dag.
Ibland tror jag att jag inte kommer att fixa detta.
Men ibland känns det bra.
Igår bröt jag ihop o trodde att jag aldrig mer skulle orka träna hund något mer.
Har ont i kroppen av all gång på jobbet. O så misstänker jag att min sjukdom spelaren här o gör att lederna blir onda. Måste nog söka ang snart.

Men konstigt nog idag var jag på G igen med hund träningen. Utställnings träning i granithallen. Massor av små hundar o Mac fick köra lydnad. Oj vad nöjd jag var med lillen.
Men från början är det konstigt med Mac o det är varje gång han blir stressad eller upphettad.  Då blir han röd ögd.  Har aldrig varit med på någon hund som blir så.
Men han fixar att koncentrera sej fint. Blir inte störd av små hundar som skäller på honom när vi kör läggande eller ställande under gång.  Hoppar bra o snurren börjar sitta. Apporter i ettan funkar något sånär. Tränar fritt följ i gruppen idag o med apporter i mun.
Ja han var lite nöjd efter en timme. Blev även plats träning med små hundar som tränat mot honom.
Nöjd är dagens ord.
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar