onsdag 18 mars 2015

Lydnads träning o uppletande!

Förra måndagen den 9/3 alltså, var det utställningsträning i granithallen.
Mac och jag är med där, lite utställning blir det ju, men passar på att träna lydnad, med massor av störning, tycker han sköter sej fin fint. 
Tycker någon att stora hundar är läskiga så är jag snäll o ligger still, säger Mac!

Tisdagen började åter igen med träning i granit hallen, men nu med några som tränar lydnad.
Mac o jag jobbade med Lyd.kl I o några rally moment.
Tycker mac går mycket bra. Det var mycket störning med hundar som tränade, lekte och pep o skällde.
Men konstigt nog trots att han fått så lite träning håller han ihop.
Plats träningen mitt i hallen gick super trots hundar runt honom som far fram.

Film på Macs fria följ!

På kvällen var det årets första träff med Weimaraner gänget
Sylvia  med Fritz, Bernt med Ester, Sandra med Signe och jag med Mac.

Vi gjorde uppletande med vilt apport.
Mac var lite blyg för viltet men han fixade det, nöjd.
 Mac med kanin
Mac med skrak

Lite rapport, snart kommer det mer.

Ha det bäst o kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar